Saturday, March 12, 2016

Emergency Fund

Saya sentiasa hendak tahu dan perlu mempunyai cukup pengetahuan untuk kewangan peribadi, walaupun saya tidak pernah mempunyai pekerjaan gaji yang tinggi.
Saya cuba beberapa kali sepanjang hidup saya, tetapi saya tidak pernah berjaya. Tanpa ijazah universiti, gaji untuk pekerjaan saya bekerja adalah rendah. Malah, wang simpanan yang paling banyak yang pernah saya dibuat dalam satu tahun adalah hanya RM300/bln dan itu pun adalah dengan kerja 4 minggu setiap bulan.

Tetapi itu tidak menghalang saya daripada membina dana kecemasan , yang merupakan salah satu perkara yang paling penting yang anda boleh lakukan untuk diri sendiri dari segi kewangan.
Walaupun saya tidak mendapat gaji yang besar, saya menyimpan wang emergency bernilai kira-kira tujuh bulan perbelanjaan dalam tempoh yang agak singkat. 

Berikut adalah bagaimana saya melakukannya :

#comingsoon #afyqhzaidi 

No comments:

Post a Comment