Thursday, April 30, 2015

Aku Rindu Niqabku!

Wahai niqab!
Walaupun kau hnya selapis kain menutupi wajah ku,
Walaupun kau hanyalah bermaterialkan chiffon semata-mata dan bukanlah dari sutera..
Sungguh aku merinduimu 
wahai niqab ku..

Bukan niatku untuk meninggalkanmu selamanya..
Ini adalah sementara dariku..
Aku tetap Aku tanpamu..
Sungguh aku bukan menutup siapa diriku hanya dengan menggunakanmu..
Sungguh aku ingin memperbaiki lagi diriku..

Iya! Aku tidak layak berkata yang aku "tidak layak" memakaimu
Cuma aku tahu aku "tidak layak" mempermainkanmu

Benar! 
Aku ingin menjaga Kesucianmu
Kerna Aku tahu Aku bertanggungjawab keatasmu..

Sesungguhnya ketahuilah wahai Niqab ku, Kau tetap Niqab Hatiku..


*aku pernah berniqab dan sentiasa berniqab, inshaaAllah.. Hanya dengan IzinNya.. 

P/z: buat ukhti yang email mengenai entry "tudung"
 syukran ukhti, moga Ukhti sentiasa jatuh hati pada tudung labuh.. Salam ukhwah..




No comments:

Post a Comment